Bränditarinatyökalu

Add an overline

Kaipaatko selkeää ja ymmärrettävää tapaa, jolla kertoa tuotteestasi tai palvelustasi niin, että asiakas kokee sen omakseen?

Perinteinen tapa kertoa yrityksen tarina on kertoa sen historiasta: miksi yritys perustettiin, mikä oli ajatus sen takana ja millaisten vaiheiden kautta on saavuttu tähän päivään. Tällöin yritys keskittyy itseensä: tuotteisiinsa, historiaansa ja saavutuksiinsa. 
 
Bränditarinan avulla asetelma käännetään toisinpäin. Asiakasta kun kiinnostaa enemmän se, mitä yrityksesi voi tehdä juuri hänelle. 

5 syytä miksi sinun kannattaa tehdä bränditarina:

1. Asiakas keskiöön

Bränditarinatyökalun avulla tehdään bränditarina asiakaskeskeisesti. Silloin asiakas asetetaan yrityksen tarinan keskeiseksi hahmoksi – sankariksi.

Silloin bränditarina puhuttelee asiakasta ja hän tuntee, että puhut juuri hänelle. Tarjouksesi tuntuu suorastaan vastustamattomalta! 

Tämä lähestymistapa tekee viestinnästä asiakaslähtöisempää ja se puhuttelee asiakasta paremmin.

2. Selkeä ja ymmärrettävä viesti

Monesti yritysten viestintä on monimutkaista ja epäselvää. Bränditarinan avulla viestistä tulee yksinkertaisempi niin, että asiakas ymmärtää nopeasti, mitä yritys tarjoaa ja miten se voi auttaa häntä. 

Selkeä viesti helpottaa päästää asiakkaan helpommalla ja lisää todennäköisyyttä, että hän noudattaa ohjeitasi.

3. Tarinankerronta on tehokasta

Ihmiset muistavat tarinat paremmin kuin pelkät faktat. Tarinallinen rakenne tekee viestistä mieleenpainuvan ja vaikuttavan. Kun asiakas on itse vielä tarinan sankari, niin hän jopa haluaa kertoa tarinaa eteenpäin.

4. Yhtenäinen viestintä eri kanavissa

Bränditarinan avulla voit luoda yhtenäisen viestintästrategian, joka toimii johdonmukaisesti eri kanavissa, kuten netissä, sosiaalisessa mediassa ja mainonnassa. 

Tämä parantaa brändin tunnistettavuutta ja luo luottamusta asiakkaiden keskuudessa, ja pääset itse helpommalla, kun sinun ei tarvitse joka kerta miettiä, mitä sanot.

5. Parantunut asiakaskokemus ja myynti

Kun asiakas ymmärtää selkeästi, miten yritys voi auttaa häntä ratkaisemaan ongelmansa, hän on todennäköisemmin valmis ostamaan.

Tule mukaan tekemään omaa bränditarinaasi, jonka avulla erotut kilpailijoistasi, rakennat luottamusta ja kasvatat myyntiäsi!

Jotta saat bränditarinatyökalusta kaiken irti, tulee sinun tuntea asiakkaasi ja minkä asian hän saa sinun tuotteesi ja palvelusi avulla ratkaistua. Perusasioita jokaiselle yrittäjälle, eikö totta!

Kurssi sisältää lyhyen videon, tarinan rakentamisen kaavan ja kaksi esimerkkitarinaa, joista saat mallia oman bränditarinasi muodostamiseen.

Oman tarinan saat tehtyä täyttämällä mallipohjaa ohjeiden mukaisesti.

Materiaalit saat itsellesi, joten voit toistaa metodia niin monta kertaa kuin haluat.

Bränditarinatyökalu